8/5/14

Nina Simone

Did you think everything in my soundtrack's life was only party beats? Well is not!. Thank God I gew up beside a pretty bohemian-rocker-melancoholic guy _ my brother, whom always remind me to look back at the origins of the sounds we hear. Remembering him on his birthday, the recomendation today is Nina.
Nina was originally classic pianist then singer and always active and faithful voice  to the equality ideal . She was born in 1933 in North Carolina and died in 2003 in France. She is above all one of the most outstanding artist of late 20 century. Even when she rather to be classified as a folk artist, she mainly represent an important figure of the soul. She went from gospel to jazz, from R&B to blues with the most eclectic style ever. As the music entries in here are just recommendations, I'm happy just to recommend Nina. You can read her bio here. I just would say that Nina is to me like a little sound inside that makes me smile, cry and move my shoulder by the rhythm, all from a second to another. So, I hope you enjoy as well.
¡Feliz cumpleaños hermano!

¿Pensaron que todo en mi play list eran beats de fiesta? Pues no!. Afortunadamente crecí junto a un bohemio-rocker- melancólico empedernido _ mi hermano mayor, quien tuvo a bien siempre recordarme voltear al origen de muchos de los sonidos que a los que hoy somos fanáticos.  Nina y su blues folk jazz y R&B es sin duda el origen de mucho de lo que hoy día escucho. Acordándome un poco de mi hermano y justo en el día de su cumpleaños, la recomendación de hoy es Nina.
Nina originalmente pianista clásica, después cantante, y siempre voz activa y fiel al ideal de igualdad, nació en  1933 en Carolina del norte en y murió en Abril 2003 en Francia. Es por encima de todo una de las más sobresalientes artistas de finales del siglo 20. aún cuando ella prefería ser clasificada dentro del género folk, representa sobre todo una importante figura del soul. Ella  iba del gospel al jazz y del R&B al blues de una manera ecléctica. Ya que las entradas de música son meras recomendaciones, estoy contenta de recomendar a Nina su biografía la pueden consultar  aquí.  Nina es el sonidito interior que me hace llorar reír y mover los hombros a ritmo, todo de un instante a otro. Disfruten!
¡Feliz Cumpleaños hermano!




No comments:

Post a Comment